izpis_h1_title_alt

Slovenski študenti geodezije in informacijsko-komunikacijska tehnologija
ID Rozina, Nina (Avtor), ID Lipec Stopar, Mojca (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Istenič Starčič, Andreja (Avtor), ID Turk, Žiga (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (361,32 KB)
MD5: 01CEE09DFDF6A5F18C5E6D4317B89C40
PID: 20.500.12556/rul/4e42d340-0960-45c9-a7a4-34cc891ba23e

Izvleček
Za razvoj kompetenc diplomantov in njihovo pripravo za vstop na trg dela v informacijski družbi je pomembno vključevanje informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT) v študijsko okolje. Uporaba IKT namreč spodbuja razvoj sodelovanja, ustvarjalnosti, vodenja ter še drugih splošnih in predmetno specifičnih kompetenc. Predstavljeni so izsledki raziskave med slovenskimi študenti geodezije, ki je potekala v letu 2009. Zanimala nas je uporaba IKT pri učenju in mnenje študentov o učinkih uporabe IKT pri študiju. Predstavljeni so rezultati o (1) IKT-pismenosti in kompetencah za učenje z IKT, (2) dejanski uporabi IKT pri študiju in izvenštudijskih dejavnostih, (3) preferencah pri uporabi IKT za študij in (4) oceni učinkovitosti uporabe IKT pri študiju. Izsledki so pomembni za načrtovalce visokošolske politike, oblikovalce kurikulov ter odločitve visokošolskih zavodov na organizacijski in upravni ravni pri zagotavljanju IKT-infrastrukture, seveda pa tudi za posodabljanje in spreminjanje pedagoške prakse učiteljev. Prikazani so izsledki podobnih raziskav v Veliki Britaniji, Nemčiji, ZDA in Avstraliji. V raziskavi med slovenskimi študenti geodezije je bilo ugotovljeno, da bolje ocenjujejo svojo splošno IKT-pismenost kot kompetence za učenje z IKT. Menijo, da bi morali obe področji še bolje razviti. Izsledki o dejanski uporabi in preferencah študentov so pokazali precej višje preference za IKT od dejanske rabe te tehnologije. Ocena učinkovitosti uporabe IKT pri študiju je pokazala večjo usmerjenost v »digitalne« pristope pri učenju in uveljavljenost »digitalnih« pristopov kot pa uporabo IKT za podporo tradicionalnim pristopom k učenju.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:informacijsko-komunikacijska tehnologija, visokošolsko izobraževanje, geodezija, računalniško podprto učenje, Slovenija
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Založnik:Zveza geodetov Slovenije
Leto izida:2010
Št. strani:70-87
Številčenje:54
PID:20.500.12556/RUL-68401 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:0351-0271
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:2744
Število prenosov:491
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Geodesy Students in Slovenia and Information & Communication Technology
Izvleček:
The implementation of information and communication technologies (ICT) in university curricula is important for the development of graduates' competences and their preparation for the labour market. ICT use encourages the development of collaboration, creativity, leadership, and other generic and subject-specific competences. In this paper, the results of a survey among Slovene geodesy students conducted in 2009 are presented. The survey focuses on the modes in which students use ICT in learning and on their views of the impact that ICT use has on their studies. The results cover (1) ICT literacy and competences for learning with ICT, (2) actual ICT use in learning and other activities, (3) preferences for ICT use in learning, and (4) assessment of the impact ICT use has on university studies. The results are significant for higher education policy planners, curriculum designers and for ICT infrastructure-related managerial and administrative decision making in higher education institutions; they are also an important source of information for teachers who want to modify their teaching methods. The results of similar surveys in the UK, Germany, the US and Australia are also presented. Findings of the survey among Slovene geodesy students show that they rank their general ICT literacy higher than their competences for learning with ICT. They believe that ICT literacy and competences for learning with ICT should be further developed. Results show that preferences for ICT use are higher than actual ICT use. The impact assessment of ICT use in the study shows that orientation to ``digital'' approaches to learning and the actual use of such approaches are ranked higher than those in which ICT is used for assisting traditional study approaches.

Ključne besede:information & communication technology, higher education, geodesy, computer assisted learning, Slovenia

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj